Mapowanie strumienia wartości w procesach

Potocznie przyjęło się szukać przewag konkurencyjnych w technologii, niskich kosztach płac czy zbudowanej marce, dostępie do kapitału czasem lokalizacji. Mówi się, że przewagę konkurencyjną osiągają pionierzy na danym rynku lub wcześni naśladowcy. Czy to prawda?

Moim zdaniem odpowiedź jest następująca – to sposób organizacji: ludzi, technologii, kosztów pracowników, surowców, materiałów, kooperantów pozwala na osiągnięcie lepszych wyników niż konkurencja. Co więcej ciągła praca nad poprawą efektywności procesów jest źródłem uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. W niektórych firmach sposób zarządzania procesami pozwala być bardziej kreatywnym i/lub nie pozwala na popełnianie prostych błędów, pozwala za to na podejmowanie właściwych decyzji. Wielkie, obśmiane korporacje już dawno to zrozumiały. Z ogromną determinacją chronią swoje sposoby zarządzania procesami i kształtują pracowników tak aby do nich pasowali ponieważ uznały, że ten sposób jest właściwy i skuteczny.

Artykuł który ukazał się na łamach Outsourcing Magazine – czerwiec 2016

http://outsourcing.com.pl/project-management/19/mapowanie-strumienia-wartosci-w-procesach/

  1. Bardzo ciekawy tekst, warto go udostępniać.

Comments are closed.